21 de maig 2008

Miratge assedegant


|CATALÀ|

Peixos que neden entre les branques dels arbres fan caure ara sí ara no unes quantes fulles. Peixos que fan tardor quan tot just acaba d'arribar la primavera que lentament escalfa les nostres robes.

Notes sense compàs que entre gotes de pluja em fan recordar l'olor a terra mullada. La natura s'escola per tot arreu i tot i que fos tancada en un búnquer hi entraria l'olor de gespa acabada de tallar.

No veig, no sento, no parlo i tanmateix la vida passa davant meu, no s'atura.

Llavors vingudes del mateix camp acaben en diferents vivers. Amarades amb diferents tons i veus fan que creixin a batzegades o harmoniosament fins al que s'espera d'elles. Aigua que les desborda o que es converteix en un miratge assedegant.

Claus que em mantenen a la terra sense deixar enlairar-me i volar a l'interior que em mossega per engolir-me. Marxa i tothom es mou mentre jo els miro i en aixecar un peu recordo de nou, com un peix després de tres segons, que tinc el peus clavats i que ni tan sols estirant me'n podria deslliurar.

Escriptura automàtica sentint totCat (iCat fm)


|CASTELLANO|

Espejismo sediento

Peces que nadan entre las ramas de los árboles hacen caer de manera intermitente unas cuantas hojas. Peces que provocan el otoño cuando acaba de llegar la primavera que lentamente calienta nuestras ropas.

Notas sin compás que entra gotas de lluvia me recuerdan el olor a tierra mojada. La naturaleza se cuela por todos los rincones y aunque estuviera cerrada en un búnquer entraría el olor a césped acabado de cortar.

No veo, no oigo, no siento, no hablo y de todas maneras la vida pasa frente a mi, no se detiene.

Semillas que provienen del mismo campo acaban en viveros diferentes. Empapadas en diferentes tonos y voces hacen que crezcan a trompicones o con armonía hasta lo que de ellas se espera. Agua que las desborda o que las convierte en un espejismo sediento.

Clavos que me mantienen en la tierra sin dejarme arrancar el vuelo al interior que me muerde para tragarme. Se va y el resto se mueve mientras los miro y cuando al levantar un pie recuerdo, como un pez después de tres segundos, que tengo los pies clavados y que ni estirándolos podría liberarme.

Escritura automática escuchando y sintiendo totCat (iCat fm)


6 comentaris:

  1. Porfi, no me mientas la apalbra "primavera" que me pongo malo.

    ResponElimina
  2. ai, aquests peixets que han tingut la delicadesa de quedar-se nedant al cel quan anava pel carrer i caure quan era a recer!

    un escrit preciós, Alegria!
    :)

    ResponElimina
  3. Ve, oye, siente, habla... aunque la vida pase sin detenerse...

    Un abrazo, Alegría!

    ResponElimina
  4. És un text molt bonic, alegria. Dels que m'agraden. Voldría comentar el contingut, però em resulta impossible, però tot i així entenc coses. És vi que passa de la teva gerra a la meva, i en el pas canvia de sabor, però segueix sent bo al paladar.

    ResponElimina
  5. He sentido, he paladeado con palabras que entendía y palabras que querían hacerse entender. Gracias por susurrar de manera automática cosas como esta.

    Provocan felicidad

    ResponElimina
  6. Mordisquitos, es lo que tiene que nos invade a todos. No te puedes librar de ella aunque no te la nombren, la alergia llega en un momento u otro.

    Núr, gràcies per la teva aportació... peixos que cauen com aquell que volia que plogués cafè del cel ;)

    anónimo t, sí pero a veces nos deja boquiabiertos, sin posibilidad de reacción, sin ánimos, sin reprís ;) Un abrazo bien fuerte t

    jaumeduran, a mi també m'agraden aquests textos, són dels que quan els acabo n'estic molt contenta del part. Ets lliure de comentar-lo, m'agrada llegir el que altres hi troben... fem uns vinatxos??

    lamaladelapelicula... jejeje... susurro automático por rss ;) Felices todos, con y sin piloto automático. Gracias por pasarte por la huerta, siempre agradable tu presencia y comentarios.

    ResponElimina