08 de juny 2008

Folk als mercats - Xò fred no val ré


La carpa i el porró by AlegriaDeLaHuerta


|CATALÀ|

Passa un dia que vas a comprar al mercat les verdures, el peix, la fruita i de sobte trobes que la música t'envaeix.

Magnífica la iniciativa del CAT dintre del XXI Festival Tradicionàrius anomenada Folk als mercats. El que volien és que durant vuit dissabtes la música es barregés amb l'olor a fruita i embotit. Han organitzat vuit concerts repartits pels quatre mercats de la Vila de Gràcia. Per sort vaig poder assistir al setè, en el que el quartet dels Xò fred no val ré es van anar passejant entre parades de fruita, carn, peix, verdura, embotits. Va ser interessant veure la cara de la gent mentre comprava entre un sac de gemecs, una tarota, un flabiol i un trombó. Finalment els aplaudiments i els nens que seguien amb els ulls oberts. Si Mahoma no va a la muntanya que la muntanya hi vagi a ell, doncs bé, si estem perdent les nostres tradicions serà qüestió d'acostar-les a la gent per a fer que les tinguin més presents i siguin viscudes.



Trombon and fruits by AlegriaDeLaHuerta


|CASTRLLANO|

Llega el día que vas a comprar al mercado las verduras, el pescado, la fruta y de repente la música te invade.

Magnífica la iniciativa del CAT dentro del XXI Festival Tradicionàrius llamada Folk als mercats (Folk en los mercados). El objetivo ha sido que durante ocho sábados la música se mezclase con el olor de la fruta y el embutido. Han organizado ocho conciertos repartidos por los cuatro mercados de la Vila de Gràcia (barrio de Barcelona). Por suerte pude asistir al séptimo en el cuarteto Xò fred no val ré (Pero frío no vale nada) fue paseando entre los puestos de fruta, carne, pescado, verdura, embutidos. Interesante la cara de la gente mientras compraba entre un sac de gemecs, una tarota, un flabiol y un trombón. Finalmente los aplausos y los niños que seguían con los ojos abiertos como platos. Si Mahoma no va a la montaña que la montaña vaya a él, pues bien, si estamos perdiendo nuestras tradiciones será cuestión de acercarlas a la gente para que estén más presentes y vivas.


6 comentaris:

  1. como dirían por aquí, ché qué bó
    yo que siempre voy al mercado tradicional, ya me gustaría pedir el kilo de peras a ritmo de dolçaina por ejemplo :)

    ResponElimina
  2. ¿Y entra dentro de la música folk King Áfrika con Paquito el chocolatero. Eso es lo que escucho todos los años en las fiestas de mi pueblo.

    ResponElimina
  3. Lola pues sí es verdad!

    Mordisquitos, estos vampiros no entendéis nada...

    ResponElimina
  4. Molt bona idea! no sé que tal l'acústica, però m'encantaria anar a comprar amb aquesta banda sonora! :)

    ResponElimina
  5. pues sí, una iniciativa original. y debe ser mucho más relajado hacer la compra con música. se podía hacer en las estaciones, en los bancos, en la administración. y mimos, y teatro de calle, y ...
    en fin, debería ser posible.

    un abrazo.

    ResponElimina
  6. aigua, doncs sonava molt bé... potser els pebrots, els lluços, els llomellos i els melons rebotaven el so de forma perfecta ;)

    sense&nosenses, ciertamente debería ser posible. A veces incluso es agradable encontrarte a alguien tocando en el cercanías, a mi una vez me paso ;)

    ResponElimina