20 de novembre 2008

L'agenda de l'àngel


stazione parma mimo ragazzo valigia angelo ali strisce pedonali by lucam



Ahir de nou em vaig sentir com una nena. Els nervis que em recorrien tot el cos van fer tremolar les meves cames mentre t'enviava un missatge. Sabia que era una bogeria, als àngels no se'ls pot demanar que apareguin quan tu vols. Tenen la facilitat d'anar i venir quan volen, i només quan definitivament els dos estem preparats i podem fer-nos bé. Cada cop més distanciats en el temps però més propers. Vaig anar a dormir, com fa anys, pensant per a poder somniar amb tu. He tornat a fer de les meves i aquest matí no he volgut saber la teva contestació immediatament. Esperava una negativa, als àngels no se'ls pot dominar l'agenda. Però durant una estona preferia poder fer castells amb núvols, sentir de nou la tremolor d'ahir a la nit, la tremolor que fa tants anys em produeixes. He recordat un dels descobriments de l'Albert Espinosa, un descobriment que jo també vaig fer fa temps i que ja portava a la pràctica abans de llegir-ho al seu llibre. Es tracta de no llegir les notícies en el moment que te les donen, sinó deixar-les madurar durant com a mínim mitja hora i obrir-les en un lloc diferent d'on te les van donar, un lloc que després puguis recordar, per a bé o per mal. Així que he agafat la bicicleta, he tirat milles i mentre conduïa he obert el sobre del missatge. L'àngel no portava l'agenda però, com a bon mestre, sap que ha estat una bona proposta.



|CASTELLANO|

La agenda del ángel

Ayer me sentí de nuevo como una niña. Con los nervios recorriendo todo mi cuerpo hasta provocar el tembleque de mis piernas te envié un mensaje. Sabía que se trataba de una locura, a los ángeles no se les puede pedir que aparezcan cuando una quiera. Tienen esa facilidad de ir y venir cuando quieren, y solo cuando los dos estamos preparados y podemos hacernos bien. Cada vez más distanciados en el tiempo pero más cercanos. Como hace años me fui a dormir pensando para soñar contigo. He vuelto a las andadas y esta mañana no he querido saber inmediatamente tu contestación. Esperaba una negativa, a los ángeles no se les puede dominar la agenda. Pero durante un rato prefería poder hacer castillos de cartas, notar el temblor de anoche, el tembleque que me provocas desde hace tantos años. He recordado uno de los descubrimientos de Albert Espinosa, un descubrimiento que también hice hace tiempo y llevaba a la práctica antes de leerlo en su libro. Se trata de no leer las noticias en el momento que te las dan, sino dejarlas madurar durante media hora como mínimo y abrirlas en un lugar diferente en el que te las dieron, un sitio que puedas recordar después, para bien o para mal. Es por eso que he cogido mi bicicleta, he empezado a pedalear y mientras conducía he abierto el sobre del mensaje. El ángel no llevaba la agenda pero, como buen maestro, sabe que ha sido una buena propuesta.


10 comentaris:

  1. Acabamos de descubrir que hay un lado romántico en ese corazoncito. Que no todo es racionalidad en la huerta. Me he emocionado un poquito, debo reconocerlo.

    ResponElimina
  2. Jeroni Maleuff, tu creus?

    Señor de la Suburbia, piensa que solo de racionalidad vive la huerta? Quizás sea así o no, a veces se debe leer entre líneas, o no. Reconozca, reconózcase, ¿qué le ha emocionado? Me encanta recibir su visita y me cuesta aceptar que cada vez se exprese menos, todo sea por el bien de la educación. ¿Cómo le va su nueva etapa? Un besazo!

    ResponElimina
  3. Em sona, però això també va quedant enrere. Aquestes estones abans d'adormir-se....

    ResponElimina
  4. Lo bueno de los ángeles es que ellos sí que conocen nuestra agenda. Lugar y momento oportuno, siempre. Claro, van con ventaja... Habrá que fiarse.

    ResponElimina
  5. Fíate... de él, se te nota que tienes un buen angel...Espinosa al fondo, música de Verdi y ...¡sucedió!

    ResponElimina
  6. Et sonen les estones abans d'adormir-te? M'agrada fer això, intentar positivar els somnis, re-dirigir-los quan sabem que necessitem somniar quelcom o amb algú en concret. Ai, Albert!

    Pues tienes toda la razón alegría. La de veces que le he llamado y nunca ha contestado a mi grito. Pero él distingue cual es un grito de auxilio, cuando debe estar a mi lado, cuando debe abrazarme, cuando debe mirarme con esos ojos, cuando se deben producir aquellos silencios, cuando debemos filosofar y cuando me debe besar.

    MBI, pues sí, confío ciegamente en él. Me apunto lo de Verdi, voy a ponerlo a tope a ver si lo oye y viene volando ;)

    ResponElimina
  7. Això de deixar madurar les respostes em sembla una bona idea. Sempre solem ser tan impulsius que no ens aturem a cada passa. Els àngels sempre ens acompanyen, haurem d'apendre a notar la seva presència.

    ResponElimina
  8. Jugar una mica amb les coses.
    Un petó, Alegría.

    ResponElimina
  9. Benvinguda Violant de Bru!! Som força impulsius, però el fet d'esperar-nos encara li dóna més força a la notícia, a generar aquells petits nervis, a intentar endevinar què hi ha dintre... és com una mena de joc amb un mateix... i ja ho explicava en aquesta entrada: Una carta al llit. Pel que fa als àngels, sí, sempre ens acompanyen i jo sempre hi recorro, abans de dormir, parlo amb ells i amb sort s'escolaran als meus somnis. Gràcies per fer un maridatge a la huerta.

    JaumeDuran, està bé fer malabars... però sense que la carta caigui a terra. Un petonàs!

    ResponElimina