27 de desembre 2008

Travessa pel desert


Fa uns mesos vaig anar al 4º PASE i me'n vaig endur Oasi de Sílvia Manzana. Ha estat reposant durant tot aquest temps i de cop no he pogut parar de beure de les aigües del seu oasi. Ràpidament he agafat un llapis per a subratllar. És tot alhora tan similar i tan diferent. Com diu a la solapa de la portada la d'una dona que, com un oasi, està sola; que, com un oasi, atrau; i que, com una dona, busca el seu propi oasi. Ara estic buscant el meu propi oasi però en un tres i no res s'hauran acabat les tres històries que són una mateixa història, la de la vida. També vaig travessar un desert fa un temps i, fins i tot vaig trobar un oasi. Torno a caminar per la sorra i hi veig miratges, moments de psicodèlia fins a cert punt agradables, però segueixo travessant un desert amb mi mateixa, posant-me a prova i superant tot el que calgui, dunes estàtiques i dunes que no paren quietes. Vaig fer una variació poètica del meu text Low Cost, el meu primer desert,...



Travessa pel desert

Tornar,
els retorns a voltes porten nervis
d'altres alegries inesperades.

Taronja de braços,
flonja de verd cor,
però aquell no era el moment i quan m'enlairava ho vaig saber.
Un desert verd on no podia calmar la meva set.
Un desert taronja on els raigs de sol no m'arribaven a les parpelles.
Solitud,
   creuant sola el verd i el taronja,
      nafres al pit de les que no deixava de brollar l'ànima.

Amb el pit endurit he tornat,
agraint els miratges i la sendera.




|CASTELLANO|
Hace unos meses fui al 4º PASE y me llevé Oasi de Sílvia Manzana. Ha reposado durante todo este tiempo y de repente no he podido parar de beber de las aguas insaciables de su oasis. Rápidamente he cogido un lápiz para subrayar. Es todo tan extrañamente similar y diferente a su vez. Como dice su solapa la de una mujer que, como un oasis, está sola; que, como un oasis, atrae; y que, como una mujer, busca su propio oasis. Ahora estoy buscando mi propio oasis pero pronto se habrán acabado las tres historias que son una misma historia, la de la vida. Hace un tiempo también atravesé un desierto e incluso encontré un oasis. Vuelvo a caminar por la arena y veo espejismos, momentos de psicodelia hasta cierto punto agradables, pero sigo atravesando un desierto conmigo, poniéndome a prueba y superando todo lo que haga falta, dunas estáticas y dunas que no paran. Hice una variación poética de mi texto Low Cost, mi primer desierto,...



Travesía por el desierto

Volver,
los retornos a veces conllevan nervios
otras alegrías inesperadas.

Naranja de brazos,
esponjosa de verde corazón,
pera aquel no era el momento y lo supe cuando despegué.
Un desierto verde donde no podía calmar mi sed.
Un desierto naranja donde los rayos de sol no llegaban a mis pestañas.
Soledad,
   cruzando sola el verde y naranja,
      llagas en el pecho de las que no dejaba de brotar el alma.

Con el pecho endurecido he vuelto,
agradeciendo los espejismos y la senda.

6 comentaris:

  1. ¿Qué impide que el texto en castellano sea el comienzo de una novela?

    A ver, atrévete a responder, moza-oasis.

    ResponSuprimeix
  2. ...Y tal vez podría decir que del alma que brota de las llagas de tu pecho, querré beber como al agua en un oasis en medio del desierto, pero el pecho endurecido, tal vez torna el oasis, el agua y el alma, ...en un espejismo. Por suerte, nadie en este mundo, puede esconder el alma, cuando se vé ...con el corazón.

    ResponSuprimeix
  3. Ostres! El text que has apuntat de la portada m'ha cridat moltíssim l'atenció! Em sembla que n'apuntaré les referències! Aquest any espero poder llegir una mica més que no he llegit l'any anterior!

    ResponSuprimeix
  4. Blumm, no te entiendo... no entiendo tu mensaje a esas horas de la madrugada. De hecho ya es una novela y es la que di por acabada de leer y subrayar ayer por la noche. Escribir yo una... o escribirla tú? ...te doy todas las pistas necesarias si quieres. Feliz 2009!!

    mikkonoss, efectivamente cuando está vulnerable también se muestra así... el reguero de alma nos delata. Feliz 2009! Gracias de nuevo por tus sensibles y poéticos comentarios, no ceses.

    Núr, aquest llibre és de 1988, l'autora en va guanyar un premi. Pots trobar les referències del llibre al link que he posat al text sobre el 4ºPASE. Suposo que serà difícil trobar-lo... si et segueix interessant i no el trobes per enlloc... potser podem arribar a un acord ;) Bon Any!!

    ResponSuprimeix
  5. feliz 2009 Alegría, suerte en la búsqueda de tu oasis ;)

    ResponSuprimeix
  6. Parece que mi actual oasis se está secando, lo exprimí... pero bueno, en nada pongo un anuncio y me busco otro ;) Feliz año 2009 y que nos sigamos leyendo glog!!

    ResponSuprimeix